marknadsföring som känns bra i magen
att synas
och att synliggöra
Strategi
bygg på äkta värden
Synlighet
att sprida ditt budskap
Struktur
stå i ditt ljus
hej soloprenör!
Du som själv är ditt företag. Som arbetar med till exempel hälsa, kultur eller personlig utveckling. Där det ofta känns som att företagsvärldens mallar inte riktigt passar. Att bygga ditt varumärke är en själfull resa med potential att transformera din business.
Vi gör det inifrån och ut.
låt mig hjälpa dig bli bättre på att marknadsföra dig
Du behöver hitta fler kunder. Eller bättre kunder. Bli hittad. Få fler affärer. Du vet att du skulle kunna marknadsföra dig bättre. Du kanske även har idéer om hur, men när du själv är både resurs, innehåll och kreatör är det inte alltid så lätt. Timbanken är ett stöd för dig som ska starta eller som vill utveckla ett företag i Halland där du får kostnadsfri rådgivning av mig eller någon av de andra upphandlade konsulterna. Det kan exempelvis handla om hur du gör bättre affärer, syns mer eller jobbar smartare.
Ökad synlighet och genomslag
Jag hjälper dig att skapa en personlig och professionell framtoning, att lyfta fram stories som berör och idéa runt innehåll som syftar till att etablera och stärka relationen med dina kontakter, i digitala kanaler och i verkliga livet.
När du hittar den röda tråden som hjälper dina kunder att förstå dig och din business blir marknadsföringen och content creation så mycket enklare – och roligare! Med klarhet över vad du står för, vem du vill nå och vad du vill bygga framåt – för dig själv, för världen och för dina kunder så kommer ofta idéerna och orden av sig själva. Då är det dags att strukturera.
Din energi, riktning och momentum
När du själv är det du säljer är det du och din energi runt ditt arbete som är viktigast. Med tjugo år bakom mig av egna kurser, events, frilansande och olika typer av projekt har jag en ganska rejäl erfarenhetsbank. Som jag ser det så är sådant som är på riktigt genomförbart hundra gånger mer värt än långa listor på saker man “borde” göra.
Jag vet värdet av ett utomstående bollplank som ställer de rätta frågorna. Vikten av pepp och stöttning. Nätverk. Att hitta inspiration men inte fastna i jämförelse. Komma förbi perfektionstänkande och våga visa sig där man är. Ta små steg. Testa. Utvärdera. Hålla i minnet meningen med hela alltihopet. Hitta de andra. Möjligheter till samverkan och större impact.
Och så det tekniska
Så lätt att fastna där, men att bygga redskapslådan är en nyckel. Vad vi alla behöver göra är sortera ordentligt bland de många möjligheter vår tid erbjuder. Våga prova. Välja och välja bort. Och sen hålla i. Se till att det inte blir stopp innan det ens har börjat. Jag stöttar dig gärna i att rensa i röran, sluta gå i cirklar och istället skapa strukturer som hjälper dig framåt.
Hela du är välkommen här
Som din rådgivare har jag inga andra förväntningar på dig än att du är dig själv. Om du är redo att kavla upp ärmarna och börja din synlighetsresa – eller om du är en av dem som aldrig känner dig redo – varmt välkommen att boka ett möte!
gratis stöd för dig som driver eller vill starta företag
Med ett konto i “Timbanken” får du upp till fem timmar med mig helt utan kostnad. Läs mer om hur detta fungerar här!
så här fungerar timbanken
Timbanken är ett stöd för dig som ska starta eller som vill utveckla ett företag i Halland. Bakom Timbanken står Region Halland och de halländska kommunerna. När du öppnar ett “konto” i Timbanken får du fem timmar gratis rådgivning av någon av de kvalificerade konsulter som har upphandlats av Region Halland. Jag är en av dem, och som konsult får jag min ersättning av Region Halland för tiden med dig.
Kostnadsfri rådgivning för företagare i Halland
Du väljer själv vad du vill fokusera på för att hjälpa din business framåt. Vill du inte träffa mig finns det andra konsulter att välja mellan. Utöver mitt område marknad, sälj och kommunikation kan du få rådgivning inom dessa områden; Affärsutveckling och affärsplan, Ledning, organisation och HR, Produkt/tjänsteutveckling och import/export, Digitalisering och IT samt Hållbarhet.
Att få timbanken-timmar
När du anmäler ditt intresse på timbankens hemsida (här är länk dit till anmälan) får du svara på några frågor i en “timbanken-kompass”. Det är för att hjälpa dig avgöra inom vilket område det är bra för dig att få hjälp där du är i ditt företagande just nu. Oavsett vad du fyller i när du gör ansökan är du fri att senare välja både område och konsult.
När du skickat in din anmälan blir du kontaktad en person som är näringslivsutvecklare i din kommun för ett kort samtal. Du får, förutsatt att du är berättigad, därefter dina timmar och en timbanken-kod som du behöver ha för att boka tid med konsult. Du kan också höra av dig direkt näringslivsenheten i din kommun för dialog om var du är i ditt företagande och hjälp med registrering för gratis rådgivning om du inte själv redan gjort det via webben.
Din kod behövs vid tidsbokning för rådgivning
Innan du fått din kod kan du inte boka gratis rådgivning. Givetvis är du ändå välkommen att ta kontakt med mig om du har frågor eller vill anlita mig för andra typer av uppdrag.
Jag brinner för dig som drivs av en vilja att göra gott i världen
Det finns företag och det finns företag. Om ditt hjärta slår för kreativitet och hälsa, om du är samhällsentreprenör eller kulturskapare, eller tror du bara starkt på en snäll idé som du skulle vilja genomföra oavsett vad – då kommer vi att ha goda förutsättningar att gilla varandra!
jag är jenny
Jag finns här för dig som driver eget företag med dig själv som främsta resurs. Utifrån grundmurad marknadsförings-expertis, min egna resa och med ett vaket öga på senaste trenderna hjälper jag dig med både kompassriktning och genomförande.
med lång erfarenhet av både marknadsföring och kreativt entreprenörskap
Erfaren & mångsidig
Utbildad på högskolenivå inom marknadsföring och kommunikation har jag konsultat inom en mängd branscher. Jag har haft roller som rådgivare och leverantör och deltagit i både små och stora webbprojekt. Ibland har jag frilansat som copy och/eller formgivare. Jag har arbetat mycket med att utveckla koncept och grafisk profil från från scratch. För en del kunder har jag fungerat som en extern marknadsavdelning.
Eget entreprenörsskap
Jag har drivit Ammilon Consulting parallellt med mitt andra jobb som yogalärare under snart tjugo år. Jag har ett starkt kulturintresse och gillar att skapa events och sköna mötesplatser. Jag har arbetat med grupper i alla åldrar och föreläst i olika sammanhang. I mina många egna projekt har jag fått applicera mitt kunnande och prova nytt. Därmed inte sagt att allting jag försökt mig på har lyckats. Nu är mina lärdomar dina!
Fräscha kunskaper
På senare år har jag uppdaterad mina kunskaper med nya utbildningar, som såklart har berört digitalt på olika sätt, men som främst skiftat min syn på vad som behövs för att som soloprenör nå ut med sitt varumärke och lyckas med försäljning och tillväxt. Spoiler: det är både ett yttre och ett inre arbete. För att kunna lysa som de stjärnor vi är behöver vi göra det egna arbete, men det är inte meningen att vi ska göra det utan hjälp. Vi behöver varandra!
Bollplank & Coachning
Nu brinner min låga för att hjälpa andra kreativa och passionsdrivna soloprenörer framåt med mindre grus i maskineriet. Jag hjälper till att skapa en solid grund för synlighetsarbetet samt göra kloka val kring var och hur du vill synas. Dessutom hoppas jag kunna hjälpa den som inte är helt bekväm med att stå framför kameran att hitta ett sätt att visa sig som känns autentiskt och kanske till och med kul!
fasetter av varumärkesresan
Lite som att bygga en båt. Vissa saker är likt skrovet bra att ha på plats innan det är dags att resa mast eller börja sy segel. Därmed inte sagt att det är några vattentäta skott mellan dessa områden. Checka av var du är i förhållande till var och en av dessa sex!
visioner & målsättning
I landet av drömmar och visioner är allt möjligt, vi flyger högt. Gränslöst. Fångar upp vad som är viktigt, i längden och just nu, för att sen zooma in på praktikaliteter och mål. Det handlar om att göra prioriteringar och avgränsningar som möjliggör strategiska val och konkreta steg framåt. När du väljer begränsningar blir begränsningarna möjliggörare.
plattform / nichning
Positionering, nichning, differentiering … Olika typer av verksamhet kan behöva närma sig dessa områden från olika håll. Det handlar om att själv bli klar över vad du vill bli känd för, vem som är din kund och själva syftet med din verksamhet. När du vet vad du står för och vad du lovar kunderna blir allting så mycket lättare.
storytelling
& brand design
Marknadsför till både hjärta och hjärna. Du behöver inte nå alla, men du behöver nå fram. När de som du vill jobba med får en god känsla och connection blir du trovärdig och relevant. Utseende, berättelser, sammanhang och djupare värderingar blir viktiga i varumärkesbyggandet och en snygg grafisk profil och väl genomarbetad storytelling banar vägen.
sälj som känns bra i magen
Det är inte alla som är bekväma med att sälja. Ganska få faktiskt. Men när du kommit så här långt vet du innerst inne att du gör dina kunder en otjänst genom att inte göra dig köpbar. Paketering, värdeskapande, prissättning, kundresa och vägar till avslut. När det känns rätt, blir det lätt – både för dig och för dina kunder.

synlighet
Var vill du synas? På vilket sätt vill du visa dig? I verkliga livet. Online. På sociala medier. I egna sammanhang och på andras scener. Vad har du för förutsättningar? Och vad står i vägen? Synlighet handlar både om ett yttre och ett inre arbete. Du bestämmer själv hur du vill arbeta med synlighet. Gör en strategi. Och bestäm vilka hinder du vill överkomma.
goda vanor och strukturer
Din kreativa kraft behöver utrymme. Och den behöver struktur. Det gäller dina marknadsförings-insatser också. Själva delandet och uppföljningen av dina erbjudanden, kampanjer och annat content är en viktigt framgångsfaktor. Att lägga ribban på en lagom nivå och ha en bra plan hjälper mycket.
kontakt
formulär
kontor/studio
Borgmästareg 2, Varberg
telefon
+46 0761-366 880
jenny@ammilon.se