en själslig affärsutvecklingsresa
varumärket inifrån och ut
Strategi
bygg på äkta värden
Synlighet
att sprida ditt budskap
Struktur
stå i ditt ljus
att synas och att synliggöra
Nej, du måste inte vara på sociala medier. Men du behöver våga visa vad du står för. Så att din sorts människor kan hitta dig, och förstå på vilket sätt du gör skillnad. Tillsammans arbetar vi för att tydliggöra budskapen, hitta plattformar för nya möten och kanske våga lite mer.
en strategi grundad i ditt varför

Vi människor vill vara med andra som är som vi. Grundad i ditt djupare varför och med koll på spelplanen står du redo att ta ut kompassriktningen. Det börjar med att kunna svara på frågorna; Vem är du? Vad står du för? Varför är det viktigt? Allting blir så mycket lättare när du vet.

berättelser som beröR & rätt känsla i uttrycket

Finn och följd den röda tråden – och ditt budskap har mycket bättre chans att gå hela vägen fram. God marknadsföring handlar om att bygga goda relationer. Äkta engagemang, empati och integritet är viktiga ingredienser. Det är inte svårare än så. Och inte lättare heller. Att våga visa sig, dela från hjärtat och ta din plats. Var och hur bestämmer du!
rum för glädje och kreativitet med stöttande strukturer

När passion och business går in i varandra är det extra viktigt att ta hand om din gränssättning. Strukturer och goda vanor, i din verksamhet såväl som i din vardag, ger mer utrymme för både yttre och inre utveckling. Med kloka val och system får både affärerna och livskraften chans att blomma! Kom ihåg att du ju är själva essensen av ditt eget varumärke.

fasetter av varumärkesresan
Lite som att bygga en båt. Vissa saker är likt skrovet bra att ha på plats innan det är dags att resa mast eller börja sy segel. Därmed inte sagt att det är några vattentäta skott mellan dessa områden. Checka av var du är i förhållande till var och en av dessa sex!
visioner & målsättning
I landet av drömmar och visioner är allt möjligt, vi flyger högt. Gränslöst. Fångar upp vad som är viktigt, i längden och just nu, för att sen zooma in på praktikaliteter och mål. Det handlar om att göra prioriteringar och avgränsningar som möjliggör strategiska val och konkreta steg framåt. När du väljer begränsningar blir begränsningarna möjliggörare.
plattform / nichning
Positionering, nichning, differentiering … Olika typer av verksamhet kan behöva närma sig dessa områden från olika håll. Det handlar om att själv bli klar över vad du vill bli känd för, vem som är din kund och själva syftet med din verksamhet. När du vet vad du står för och vad du lovar kunderna blir allting så mycket lättare.
storytelling
& brand design
Marknadsför till både hjärta och hjärna. Du behöver inte nå alla, men du behöver nå fram. När de som du vill jobba med får en god känsla och connection blir du trovärdig och relevant. Utseende, berättelser, sammanhang och djupare värderingar blir viktiga i varumärkesbyggandet och en snygg grafisk profil och väl genomarbetad storytelling banar vägen.
sälj som känns bra i magen
Det är inte alla som är bekväma med att sälja. Ganska få faktiskt. Men när du kommit så här långt vet du innerst inne att du gör dina kunder en otjänst genom att inte göra dig köpbar. Paketering, värdeskapande, prissättning, kundresa och vägar till avslut. När det känns rätt, blir det lätt – både för dig och för dina kunder.

synlighet
Var vill du synas? På vilket sätt vill du visa dig? I verkliga livet. Online. På sociala medier. I egna sammanhang och på andras scener. Vad har du för förutsättningar? Och vad står i vägen? Synlighet handlar både om ett yttre och ett inre arbete. Du bestämmer själv hur du vill arbeta med synlighet. Gör en strategi. Och bestäm vilka hinder du vill överkomma.
goda vanor och strukturer
Din kreativa kraft behöver utrymme. Och den behöver struktur. Det gäller dina marknadsförings-insatser också. Själva delandet och uppföljningen av dina erbjudanden, kampanjer och annat content är en viktigt framgångsfaktor. Att lägga ribban på en lagom nivå och ha en bra plan hjälper mycket.
Let’s make good things happen!
kontor/studio
Borgmästareg 2, Varberg
telefon
+46 0761-366 880
jenny@ammilon.se